Foto: WSPA

Vandaag start National Geographic Channel met een speciale programmering in het teken van honden. De komende vier weken zal de zender extra afleveringen van haar populaire hondenprogramma’s The Dog Whisperer en Rescue Ink uitzenden. Tijdens deze ‘hondenweken’ vraagt WSPA (World Society for the Protection of Animals) extra aandacht voor haar Red Collar project ten behoeve van honden.  

De bijzondere programmering van de populaire hondenprogramma’s van National Geographic Channel valt samen met de Red Collar campagne van WSPA waarmee we aandacht vragen voor het probleem van hondsdolheid. Uit angst voor deze ziekte worden jaarlijks 20 miljoen honden op wrede wijze gedood, ofwel 38 honden per minuut. In de campagne roept WSPA op om honden te vaccineren tegen hondsdolheid en een rode halsband om te doen, zodat iedereen weet dat ze de ziekte niet hebben of kunnen krijgen. WSPA roept regeringen over de hele wereld op om hondsdolheid te bestrijden op de enige manier die diervriendelijk èn effectief is: door het massaal vaccineren van honden. 

“We zijn heel blij dat een grote zender als National Geographic Channel aandacht besteedt aan onze inzet voor dieren in nood”, aldus Ruud Tombrock, directeur WSPA Benelux. “We hopen dat we met hulp van National Geographic Channel en de kijkers het komende jaar weer veel honden kunnen helpen.” 

Over WSPA
World Society for the Protection of Animals (WSPA) zet zich in voor een wereld waarin dierenwelzijn ertoe doet en wreedheid tegen dieren niet meer bestaat. WSPA is actief in meer dan vijftig landen om te zorgen dat dieren worden behandeld met respect en mededogen. We hebben raadgevende status bij de Raad van Europa en werken samen met nationale overheden en de Verenigde Naties. 

www.wspa.nl
www.redcollar.nl