Nieuwste ‘Bont? Dan liever naakt’ advertentie gelanceerd

Duizenden internationale moderedacteuren en inkopers die tijdens de New York Fashion Week samenkomen in Manhattan  worden verwelkomd door een enorm billboard met een afbeelding van P!nk, die niets anders draagt dan een glimlach. De zangeres zet zich daarmee in voor de campagne ‘Bont? Dan liever naakt’ van PETA US.

billboard
P!NK zegt: Bont? Dan liever naakt | Billboard PETA US

Het billboard van 27 meter wijd is woensdag geplaatst op 42nd Street, tussen Seventh Avenue en Eighth Avenue, vooruitlopend op de New York Fashion Week die begint op 12 februari. De populaire zangeres en Grammy-winnaar licht toe:

Ik wou dat ik kon zeggen dat ik altijd bontvrij ben geweest. Helaas ging ik door een egoïstische periode en heb ik bont gedragen op verschillende gelegenheden. Maar ik ben verstandig geworden en boycot bont nu compleet. Ik zou willen dat iedereen gedwongen werd om de verschrikkingen te zien die deze dieren moeten ondergaan voor modetrends. Ik hoop dat bontdragers in hun kont gebeten worden door dezelfde diersoort dat ze dragen.

Ontbloot
Voorheen leenden P!nk en de Engelse komiek, acteur en schrijver Ricky Gervais voor PETA US hun stem aan een vooruitstrevende
CGI video over dierenhuiden, maar dit is de eerste keer dat de zangeres zich heeft ontbloot om een kwestie aan te kaarten. De foto, gemaakt door Ruven Afanador, is de meest recente ‘Bont? Dan liever naakt’ campagne van PETA US, waar tot nu toe sterren als Eva Mendes, Olivia Munn en Taraji P. Henson aan deelnamen.

Stijlgoeroe Paloma Faith vertelde eerder voor PETA over de wrede achtergronden van de bontindustrie, en dat het label ‘Origin Assured’ niets voorstelt (let op: schokkende beelden):

PETA heeft zich de afgelopen jaren wereldwijd ingespannen om wreedheden tegen dieren te stoppen die opgesloten zitten in kooien, worden geslagen of geëlektrocuteerd en gevild voor leerwol, exotische huiden, bont en angora.

Persbericht PETA Nederland