Wakker Dier lanceert vandaag een radiospot tegen het stuntgedrag van Albert Heijn. De organisatie wil dat AH stopt met vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk.
Anne Hilhorst van Wakker Dier bij de aftrap van de nieuwe radiospot:
“Onacceptabel dat Albert Heijn de dieren laat opdraaien voor hun stuntzucht. Dat moet echt stoppen.”
Luister hieronder:
Slechte score
In de aanbiedingsfolders van Albert Heijn stonden vorig jaar in totaal bijna 1.300 kiloknallers. Daarmee eindigt de grootgrutter hoog in de kiloknallermonitor van Wakker Dier. Deze monitor vergelijkt de vleesaanbiedingen van twaalf supermarktketens.
Dierenleed
De radiocommercial maakt onderdeel uit van de kiloknallercampagne van Wakker Dier. Supermarkten proberen met kiloknallers zoveel mogelijk mensen naar hun winkels toe te lokken. Ondertussen gaat achter de kiloknaller veel dierenleed schuil.
Bron:
- Persbericht Wakker Dier