10 januari 2012 werd de nieuwe website van Proefdiervrij gelanceerd. De vernieuwde website is onderdeel van een geheel nieuwe campagne voor Proefdiervrij.
Wij zijn een geweldloze organisatie, maar het oude logo kon wel eens anders doen vermoeden. De opengebroken tralies gaven het publiek de indruk dat Proefdiervrij continu bezig is met dieren te bevrijden uit kooien, maar zo gaan wij niet te werk. Natuurlijk willen we die proefdieren helpen, maar daar zijn betere, gezondere en effectievere manieren voor dan midden in de nacht kooien open breken.
De website is geheel vernieuwd. Nieuwe kleuren, nieuw logo, nieuwe informatie, noem maar op. Voor de nieuwe huisstijl is er voor gekozen om de innovatieve methodiek voor proefdiervrij onderzoek te verwerken. Zo is er bijvoorbeeld een kunstrat verwerkt in het logo op de nieuwsbrief.
De nieuwe campagne staat ook voor samenwerking en activering met de overheid, het bedrijfsleven, burgers, de politiek en de wetenschap. Door middel van een nieuwe strategie wil Proefdiervrij partijen stimuleren om te werken aan nieuwe, innovatieve methodieken waar geen dieren voor nodig zijn.
Andere media zijn spots op televisie en radio en social media. In de televisiecommercial is proefmuis Dennis te zien die de nieuwe website en campagne lanceert. Naast de website en de nieuwsbrief zijn wij onder andere te volgen via Facebook en Twitter. Op deze social media worden dagelijks posts geplaatst, waardoor iedereen op de hoogte gehouden wordt.
De reacties op de nieuwe campagne zijn positief en Proefdiervrij verwacht hierdoor innovatie voor proefdiervrij onderzoek te versterken.
Door de ontwikkeling van proefdiervrije technieken kan er definitief een einde komen aan het gebruik van proefdieren. Werk samen met Proefdiervrij aan het stimuleren van deze ontwikkeling.