Kentucky Fried Chicken (KFC) is gekozen door het Nederlands publiek tot Liegebeest van 2015. Dit is de ‘prijs’ voor het meest misleidende product, uiting of reclame als het gaat om dierenwelzijn. KFC krijgt de prijs omdat zij op haar websitepagina “Don’t worry, Eat Happy” kakelt dat je je ‘geen zorgen hoeft te maken’, omdat zij zorgen voor ‘goede kwaliteit kip’. Maar KFC gebruikt gewoon plofkip en daar maken veel consumenten zich juist wel zorgen over. KFC kreeg dan ook verreweg de meeste stemmen van de zes genomineerden. Nummer twee en drie in de verkiezing zijn de varkensconcepten Duroc d’Olives en Friberne – beide te koop bij (Keur)slagers. Beide hebben aangegeven het gewraakte promotiemateriaal aan te passen. Iedereen kan vandaag de digitale Liegebeest Trofee uitreiken aan KFC via Twitter of Facebook.
Kandidaten stoppen met misleiden
Dierenleed vaak verdoezeld
“Als op een worst eerlijk vermeld werd wat voor een leven een varken in de vee-industrie had, met plaatjes erbij, at iedereen allang biologisch”, aldus Hanneke van Ormondt, woordvoerster van Wakker Dier. “De harde werkelijkheid zullen we met deze campagne niet op de verpakking krijgen. Maar wat we wel kunnen bereiken is dat eerlijke producten een betere kans krijgen”.
Liegebeesten van voorgaande jaren
Strijd mee tegen dierenleed!
Related posts
1 Comment
Comments are closed.
Blog Karen Soeters
Strijd mee tegen dierenleed!
Door (maandelijkse) donateur te worden, bied je een constante stroom van hulp die essentieel is voor redding en verzorging van oorlogsdieren in Oekraïne. Elke bijdrage, groot of klein, eenmalig of periodiek, maakt een verschil. Help je ook mee?
Kijk de reclame op TV, er is er niet 1 die de waarheid spreekt, maar vooral alle reclames over dierlijke producten zijn schandalige leugens, vooral die rot reclame van Becel, die keihard beweren dat hun product zo gezond is, chloresterol verlagend, goed voor hart en bloedvaten, niet dus en het mag allemaal en vooral onze bejaarden maar vreten in die rotzooi.