Heineken heeft onderzoek gedaan naar de verschijning van een foto op internet, waarop Heineken de sponsoring lijkt te verzorgen van hondengevechten.
Op de foto is een arena te zien waar een hondengevecht aan de gang is. Overal hangen Heineken banners. De foto verspreidde zich snel via internet en duizenden furieuze reacties volgenden. De Facebook pagina van Heineken werd overspoeld met commentaren en oproepen het biermerk en diens producten te boycotten.
Heineken gaf op Facebook de volgende reactie:
“We do not support dogfights. This specific event was conducted by an individual and not authorized nor endorsed by Heineken. We want to thank our consumers on-line for bringing this issue to our attention.”
Inmiddels heeft Heineken ook via een officieel persbericht gereageerd en laten weten dat na nader onderzoek de foto genomen is in een club in Mongolië. Deze club organiseerde hondengevechten zonder dat Heineken daarvan op de hoogte was. De Heineken banners hingen daar vanwege een promotie-event wat eerder die avond plaats had. Ze waren niet weggehaald voordat de hondengevechten aanvingen.
Heineken is trouwens al eerder negatief in het nieuws geweest, aangezien er voor biermerken van één van hun brouwerijen (Central Cervejas) geadverteerd werd tijdens stierenvechten.
Lees hier het persbericht van Heineken.
Bron ©PiepVandaag.nl
Strijd mee tegen dierenleed!
Related posts
Blog Karen Soeters
Strijd mee tegen dierenleed!
Door (maandelijkse) donateur te worden, bied je een constante stroom van hulp die essentieel is voor redding en verzorging van oorlogsdieren in Oekraïne. Elke bijdrage, groot of klein, eenmalig of periodiek, maakt een verschil. Help je ook mee?