Wakker Dier is het gestunt met keurmerkloos kippenvlees bij Albert Heijn meer dan zat. Daarom lanceert ze vandaag een nieuwe reclamespot en social mediacampagne om de supermarktketen op andere gedachten te brengen. “Albert Heijn lokt over de rug van kippen de klanten de winkel in. De prijs voor de kippen: een beroerd, kort leven met weinig bewegingsruimte”, aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.
Afgelopen jaar werden door alle supermarkten meer aanbiedingen van kippenvlees zonder keurmerk gedaan dan ooit te voren. Albert Heijn spande de kroon met deze kip-kiloknallers. Twintig procent ervan was van het Zaanse bedrijf afkomstig. Hilhorst:
“Door zoveel kiloknallers aan te bieden, houdt Albert Heijn de prijs van kippenvlees structureel laag. Door die focus op de laagste prijs, wordt er beknibbeld op dierenwelzijn.”
Geen daglicht
De lokkip van Albert Heijn groeit op met zestien andere kippen per vierkante meter. Bovendien komen ze nooit buiten en krijgen ze geen daglicht. Ze leven zeven weken op de uitwerpselen van zichzelf en de andere kippen. Wakker Dier wil dat alle supermarkten alleen nog kippenvlees aanbieden met minimaal één ster van het Beter Leven keurmerk.
Persbericht Wakker Dier
Strijd mee tegen dierenleed!
Related posts
Blog Karen Soeters
Strijd mee tegen dierenleed!
Door (maandelijkse) donateur te worden, bied je een constante stroom van hulp die essentieel is voor redding en verzorging van oorlogsdieren in Oekraïne. Elke bijdrage, groot of klein, eenmalig of periodiek, maakt een verschil. Help je ook mee?