4 miljoen mensen zien onthullende film over voedselreclame
Reclamemakers gebruiken allerlei trucs om producten uit de vee-industrie aan de man te brengen. Dat is de boodschap van een nieuwe, korte film van Compassion in World Farming (CIWF) die in een paar dagen tijd wereldwijd meer dan 4 miljoen kijkers trok op internet. De film is nu ook -met Nederlandse ondertiteling te zien op www.ciwf.nl/voedselreclame.
In de film vertelt een ‘reclamevrouw’ aan een publiek van circa 100 mensen welke technieken gebruikt worden om consumenten te verleiden tot het kopen van vlees uit de vee-industrie. De belangrijkste truc, het ‘geheime wapen’, houdt zij echter geheim tot het eind. De spreekster in de film is een actrice, maar het publiek weet dat niet. Alle feiten in het verhaal zijn waar, net als de geschokte reacties van het publiek, dat pas na afloop hoorde dat de spreekster een actrice was.
De film, inclusief de onthulling van het ‘geheime wapen’ bekijk je hier:
(Via het tekentje met twee horizontale streepjes, rechts onderin, kun je de ondertiteling aanzetten.)
De film, die oorspronkelijk ‘The secrets of foodmarketing’ heet, werd in het Verenigd Koninkrijk gemaakt met speciale steun van donateurs van CIWF nadat een TV spot van de organisatie niet werd toegelaten. Als reactie hierop maakte CIWF deze film, die inmiddels via sites als Youtube en Upworthy viraal is op het internet.
Persbericht Compassion in World Farming
Strijd mee tegen dierenleed!
Related posts
2 Comments
Comments are closed.
Blog Karen Soeters
Strijd mee tegen dierenleed!
Door (maandelijkse) donateur te worden, bied je een constante stroom van hulp die essentieel is voor redding en verzorging van oorlogsdieren in Oekraïne. Elke bijdrage, groot of klein, eenmalig of periodiek, maakt een verschil. Help je ook mee?
Precies de mens wil het niet weten of zien waar hun voedsel weg komt, als de verpakking maar leuk is met vrolijke varkens, kippen en koeien, want dat geeft een goed gevoel.
Zelfs mijn naaste familie wil niet horen hoe slecht de dieren behandeld worden en ook niet hoe ongezond die rommel is of hoe schadelijk, als het maar lekker is, zelfs als je ze een vegaburger geeft die wel degelijk zo lekker is, blijven ze kiezen voor dierenleed, want zo hoort het blijkbaar, de mens denkt dat hij of zij een carnivoor is of op zijn minst een omnivoor en dat ondanks onze lange darmstelsel en miserabele gebit.
Mooi dat op deze manier de aandacht veel groter is dan op tv bereikt zou zijn.
stop this horror please