Bij een verkiezing van favoriete vegetarische lunch, gehouden door de Vegetariërsbond, blijkt het Broodje Gezond het meest populair. Ruim 30% van de stemmen gingen naar deze klassieker, die daarmee onder andere de champignonomelet en het broodje met humus ruim achter zich hield. Enkele honderden mensen brachten hun stem uit. De verkiezing stond in het teken van de campagne EatGreen at work. Een campagne die op een positieve manier een vegetarische lunch op het werk promoot.
Met het motto ‘EatGreen at work: duurzaam was nog nooit zo makkelijk en lekker’ voert de Vegetariërsbond campagne om ten minste één keer per week de vegetarische lunch op werk te promoten. Minder vlees en vis eten is een van de makkelijkste manieren om een bijdrage te leveren aan een beter milieu en de beperking van de CO2-uitstoot. Maar vegetarisch kan ook gewoon heel erg lekker zijn. Inmiddels eet ongeveer 70% van de Nederlanders af en toe vegetarisch.
De campagne EatGreen werd vorig jaar februari officieel gelanceerd in de Westergasfabriek en is sindsdien een groot succes. Er zijn inmiddels al meer dan 220.000 informatiefolders verspreid en vrijwel alle grote bedrijfscateraars hebben zich achter de campagne geschaard. De gemeentes Amsterdam, Den Haag en Eindhoven sloten zich ook aan. En in april is er ook een mailing naar 60 grote en middelgrote gemeentes uitgegaan met de oproep om officieel de EatGreendag in te voeren in alle gemeentelijke bedrijfskantines.
Bron ©PiepVandaag.nl