PETA-vertegenwoordigers werden niet in de overlegzaal toegelaten, toen ze het modehuis Prada verzochten een einde te maken aan de verkoop van alle exotische huiden. Prada’s jaarlijkse aandeelhoudersoverleg vond op dinsdag plaats. PETA US kocht aandelen van Prada in april, met het doel om van binnenuit de bedrijfsvergaderzaal verandering voort te kunnen drijven.
Aanleiding was het allereerste onderzoek naar de struisvogelslachtindustrie dat PETA verrichte, dat onthulde hoe jonge vogels geëlektrocuteerd worden voordat hun de keel wordt doorgesneden. Maar toen vertegenwoordigers van PETA UK trachtten de vergadering bij te wonen, werd hen de toegang geweigerd.
Dit weerhield hen er niet van om de Prada-aandeelhouders in te lichten over de wreedheden tegen struisvogels. Buiten de vergadering leidde de Italiaanse zangeres Daniela Martani een protest tegen Prada’s op wrede wijze verkregen exotische huiden omringd door levensgrote ‘struisvogels’ in een ‘dode struisvogeljurk’.
“Iedere pokdalige Prada tas betekent dat een jonge struisvogel ondersteboven gekeerd werd, gedood en geplukt werd in een angstaanjagend slachthuis”, zegt PETA-woordvoerder Yvonne Lemmen. “PETA roept Prada op om exotische huiden voorgoed te dumpen.”
PETA – van wie het motto deels bestaat uit dat “dieren niet van ons zijn om te dragen” – heeft onthuld hoe jonge struisvogels worden gehouden in kale, stoffige voederplaatsen totdat ze op 1-jarige leeftijd, veel vroegtijdiger dan hun 40-jarige levensverwachting, uiteindelijk naar slachthuizen worden gebracht. In de slachthuizen worden ze ondersteboven in een verdovingsapparaat samengeknepen, wordt hun keel doorgesneden en worden hun veren eruit geplukt – wat de bobbelige textuur creëert die gebruikt wordt voor Prada-tassen.
Persbericht PETA
Strijd mee tegen dierenleed!
Related posts
1 Comment
Comments are closed.
Blog Karen Soeters
Strijd mee tegen dierenleed!
Door (maandelijkse) donateur te worden, bied je een constante stroom van hulp die essentieel is voor redding en verzorging van oorlogsdieren in Oekraïne. Elke bijdrage, groot of klein, eenmalig of periodiek, maakt een verschil. Help je ook mee?
Tja, wat een getikte behoeftes laten mensen zich toch aanpraten. En om er vooral mee door te kunnen gaan wordt door de bedrijven de bittere waarheid natuurlijk structureel verhuld en ontkend, want dan zijn de klanten ook weer gerust gesteld en kunnen zij nog meer van dat soort onzin kopen. Wat een zielige mensen zijn het toch die menen met de huid van een dood dier hun imago, status en vooral egootjes op te moeten krikken. Laten ze eens aan zich zelf gaan werken om een beter mens te worden, een mens die zich bewust is van de werkelijke waarden in het leven en die zowel henzelf als anderen écht gelukkiger maken.